mandag 6. mai 2013

# Uke 17 og 18

De to siste ukene har jeg jobber mye med prosjektet mitt fra skolen. Alt jeg jobber med innen dette prosjektet er selvfølgelig relatert til bedriften, slik at jeg ikke sitter på jobb å gjør bare skolearbeid.
Jeg har også hatt en hoved oppgave når jeg har jobbet med prosjektet, å det er å løse av alle på f.eks berlinerlinja for pauser, slik at alle får to 15 minutters pauser og en matpause på 30 min.

Her er oppgaven til prosjektet mitt:


  • Markedsføring 
  • Råmaterialer og deres egenskaper
  • Beskrivelse av prosessen fra råstoff til ferdig produkt.
  • Måling, styring og regulering i et valgt produksjonsavsnitt.
  • Pakking og emballering av ferdig produkt
  • Reklamasjon og avviksbehandling



 Stikkord:

Markedsføring
Hvordan markedsfører vi våre produkter? Markedsanalyse, kundebehov.

Råmaterialer og deres egenskaper
Kvalitetskrav til råstoffene
Lagring/ oppbevaring av råstoffer
Avfallsbehandling, kildesortering 
HMS- datablad

Beskrivelse av prosessen fra råstoff til ferdig produkt
Lag en generell beskrivelse og blokkskjema over den valgte prosessen. Nesten

Måling, styring og regulering i et valgt produksjonsavsnitt.
Temperatur, trykk, mengde
Signalgivere, mekaniske, optiske, magnetiske og termiske.
Tegn inn de viktigste målepunkter og reguleringer. Bruk TFS- symboler
Krav til det ferdige produktet
Tiltak ved avvik i prosessen.

Pakking og emballering av ferdig produkt
Beskriv pakkemetoden
Forklar virkemåten til en viktig komponent i pakkeprosessen.
Valg av emballasje og krav til denne.
Lagring av ferdig produkt 

Reklamasjoner
Beskriv bedriftens rutiner vedrørende produksjonsavvik og reklamasjoner


Jeg er ikke ferdig med prosjektet ennå, men er godt i gang!

- Det vil bli lagt ut innlegg hvor jeg viser til noe av det jeg har gjort på prosjektet seinere.

1 kommentar:

  1. Jeg har en oppgave der jeg må tegn inn de viktigste målepunkter og reguleringer, og jeg må bruke TFS- symboler, så jeg lurte på om du hadde løst oppgaven.

    SvarSlett